Onsdag 3/7-2013

Tidig morgon även denna dag. Börjar fundera på om kroppen håller på att ställa om sig till bebistid. Maken undrade om jag inte skulle sova när han kom in och pussade mig hejdå men det går bara inte. Så nu efter att ha varit vaken i två timmar börjar jag bli rätt trött igen, tur det finns mycket skit på tv, haha.

Lyckades med en riktigt rolig grej igår. Följde med och tittade på lillasysters Body Balance-pass. Kan inte delta med min stora mage men tänkte att stretch och meditation kan jag iallafall genomföra. Allt gick hur bra som helst fram till meditationen. Tog en madrass och la mig på golvet bredvid mamma och där blev jag liggande! I och med att jag la ner mig så gick mitt bäcken i lås och AJ! det gör så förbannat ont. Så där låg jag i smärta, försökte andas lugnt på samma gång som varje andetag gjorde att det gjorde mer ont. När mitt bäcken låser sig så tappar jag kontrollen i benen, jag blir typ förlamad från höften och ner, alltså orörlig åt alla håll och kanter. Denna gång med benen uppdragna. Låtsades som ingenting medan alla deltagare lämnade salen och sedan kom det roliga - att ta sig upp. Lillasyster skrattade och frågade om hon skulle ringa Green Peace, då jag tydligen såg ut som en strandad val (syskonkärlek). Mamma och lillasyster fick lägga ner mina ben och sedan hjälpa mig i sidoläge, då tog jag mig upp men fortfarande ajajaj!


Måste försöka få lite nytta gjort här hemma idag! Packa klart BB-väskan, dra dammsugaren och tvätta lite kläder. Eventuellt kanske slänga ihop en sockerkaka om mor och far kommer på kaffe ikväll, men beror på om vi får hämta bilen ikväll, man kan ju alltid hoppas! Duscha ska jag också göra och testa mitt nya balsam som lillasyster beställt, funkar det mot min kliande hårbotten så blir det nog balsam-metoden hädanefter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar