Tisdag 2/7 - 2013

Så då var man återigen tillbaka i bloggträsket. Nej men jag har verkligen saknat att skriva av mig men tiden har inte funnits och inte heller orken. Nu är jag ju ledig och ska vara det i ett år så jag tänkte att jag skulle passa på att börja om. Senaste gången jag skrev ett inlägg var i den gamla bloggen och det var i början av april, så bloggpausen har varit lååång.

Ni som följde mig innan vet att det är en liten knodd på väg. Tiden har rusat iväg och idag är jag i v 37 (36+0). Magen börjar kännas tung och jag vill bara att liten ska titta ut snart! På lördag är det 36+4 vilket är "samma" dag som Elliott föddes. Tack och lov har jag klassåterträff då så jag slipper tänka så mycket på det. För vissa kanske det låter helknäppt att jag ens tänker på det men det påverkar mig fortfarande, är trots allt första barnet efter honom.

Livet är fullt med spännande saker just nu, vi ska bli föräldrar, jag har uppehåll från skolan i ett år, maken jobbar och vi har köpt en ny bil. Så mycket händer och jag är så glad att jag får vara med om allt detta, dela detta med mannen i mitt liv. Många gånger undrar jag hur mitt liv skulle se ut om jag inte hade honom i mitt liv men jag vill inte ens tänka tanken. Den här underbara människan älskar mig för den jag är, han stöttar mig i vått och torrt och gör mig lycklig. Att få ge han gåvan nu att bli pappa till en andra liten skrutt, få bilda familj med honom på riktigt känns underbart. Vi har Elliott sedan tidigare men det föräldraskapet har vi aldrig kunnat ta på förutom under tiden han levde, nu får vi förhoppningsvis lära någon att gå, prata, cykla, köra bil - ja allt!

Det ni kommer att få läsa om i denna blogg är den sista tiden innan förlossningen, livet efteråt som nybliven mamma och vår vardag som familj. Det kommer även att handla om träning och vägen till ett smalare jag efter graviditeten. Hoppas ni vill följa med - både nya och gamla läsare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar